• info@cabo.nl
  • +31 314 399 010

Nieuws

Ontbrekende diensttijd ABP. Hoe kan dat?

23 april 2021

Als werkgever geeft u de diensttijdgegevens van uw werknemers aan ons door voor de opbouw van pensioenaanspraken. Als een periode niet op het pensioenoverzicht van uw werknemer staat, dan betekent dit dat uw werknemer toen geen pensioen heeft opgebouwd bij ABP. Denkt uw werknemer dat dit niet klopt, kunnen daar meerdere redenen voor zijn.

 

Heeft u in het onderwijs gewerkt dan kan de reden zijn:

  • uw werknemer werkte korter dan 6 maanden tussen 1-1-1981 en 1-8-1994.
  • het inkomen van uw werknemer was te laag.
  • uw werknemer viel voor een korte periode in voor een collega die bijvoorbeeld ziek of zwanger was.

 

Woonachtig in buitenland

Uw werknemer heeft waarschijnlijk bij de verhuizing naar het buitenland een eenmalige uitkering gekregen. Dit noemen wij ‘afkoop van pensioen’. Dit betekent ook dat uw werknemer over die periode geen pensioenaanspraken meer heeft bij ABP.

 

Geen salaris voor 1990

Salarissen van vóór 1990 staan niet in MijnABP. In de administratie van ABP staan deze (oude) salarissen wel. Uw werknemer kan hiervoor ABP bellen.

Uw werknemer kan zijn/haar diensttijdoverzicht inzien in MijnABP.

Lees de veelgestelde vragen over het diensttijdoverzicht

 

Bron: www.abp.nl

Scroll naar top